Az alábbiak olyan módszertani segédanyagokat (módszertani javaslatokat, tanmeneteket stb.) gyűjtöttünk össze, melyek segítséget jelenthetnek a többségi iskoláknak, pedagógusaiknak a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelése során.
Inklúziós Index:
Az Inklúziós Index egy olyan iskolafejlesztési módszer, melyet Angliában dolgoztak ki. Az Index egy iskola komplex fejlesztését tűzi ki célul, bevonva a folyamatba az iskolaközösség minden tagját. Részletes szempontsort tartalmaz, mely segítheti az iskolákat az önértékelésben, a befogadás fejlesztésében.
„Az inklúzió lényege, hogy fokozzuk minden gyerek és felnőtt részvételét, segítsük az iskolákat abban, hogy még rugalmasabban reagáljanak a gyermekek családi hátterének, érdeklődésének, tapasztalatának, tudásának és készségeinek sokszínűségére.” (Tony Booth-Mel Ainscow: Inklúziós Index: a tanulás és részvétel támogatása az iskolákban., 2014., 11.o.)
A harmadik kiadás az alábbi linken érhető el és tölthető le: